Kunstwerk: Kronstadt 5

… 1968) het volgende over haar werk: 'Ik schilder de mensen zelf niet, maar ik schilder de openbare plaatsen waar ze met honderden doorheen gaan, hun emoties en zorgen met zich … de menselijke figuur op vrijwel al haar werken. De interieurs zijn verlaten, maar door openstaande deuren of ramen lijkt het net alsof de persoon zojuist weg is gelopen en elk moment weer terug kan keren. … Tatyana Yassievich … Tatyana Yassievich …
Lees meer

Kunstwerk: Kronstadt 3

… 1968) het volgende over haar werk: 'Ik schilder de mensen zelf niet, maar ik schilder de openbare plaatsen waar ze met honderden doorheen gaan, hun emoties en zorgen met zich … de menselijke figuur op vrijwel al haar werken. De interieurs zijn verlaten, maar door openstaande deuren of ramen lijkt het net alsof de persoon zojuist weg is gelopen en elk moment weer terug kan keren. … Tatyana Yassievich … Tatyana Yassievich …
Lees meer

Kunstwerk: Kronstadt 1

… 1968) het volgende over haar werk: 'Ik schilder de mensen zelf niet, maar ik schilder de openbare plaatsen waar ze met honderden doorheen gaan, hun emoties en zorgen met zich … de menselijke figuur op vrijwel al haar werken. De interieurs zijn verlaten, maar door openstaande deuren of ramen lijkt het net alsof de persoon zojuist weg is gelopen en elk moment weer terug kan keren. … Tatyana Yassievich … Tatyana Yassievich …
Lees meer

Kunstwerk: Kronstadt 6

… 1968) het volgende over haar werk: 'Ik schilder de mensen zelf niet, maar ik schilder de openbare plaatsen waar ze met honderden doorheen gaan, hun emoties en zorgen met zich … de menselijke figuur op vrijwel al haar werken. De interieurs zijn verlaten, maar door openstaande deuren of ramen lijkt het net alsof de persoon zojuist weg is gelopen en elk moment weer terug kan keren. … Tatyana Yassievich … Tatyana Yassievich …
Lees meer

Kunstwerk: Kronstadt 4

… 1968) het volgende over haar werk: 'Ik schilder de mensen zelf niet, maar ik schilder de openbare plaatsen waar ze met honderden doorheen gaan, hun emoties en zorgen met zich … de menselijke figuur op vrijwel al haar werken. De interieurs zijn verlaten, maar door openstaande deuren of ramen lijkt het net alsof de persoon zojuist weg is gelopen en elk moment weer terug kan keren. … Tatyana Yassievich … Tatyana Yassievich …
Lees meer

Kunstwerk: Kronstadt 2

… 1968) het volgende over haar werk: 'Ik schilder de mensen zelf niet, maar ik schilder de openbare plaatsen waar ze met honderden doorheen gaan, hun emoties en zorgen met zich … de menselijke figuur op vrijwel al haar werken. De interieurs zijn verlaten, maar door openstaande deuren of ramen lijkt het net alsof de persoon zojuist weg is gelopen en elk moment weer terug kan keren. … Tatyana Yassievich … Tatyana Yassievich …
Lees meer

Kunstwerk: Heda 37

… is bestaand beeldmateriaal, meestal schilderijen. Lonneke de Groot is afgestudeerd in 2013 en won meteen al diverse prijzen o.a. Best of Graduates Photo Talent Award 2013 . … Lonneke de Groot … Lonneke de Groot …
Lees meer

Kunstwerk: Piepschuimblokken boven Italiaans landschap

… Het werk van Urs Pfannenmüller (Basel, 1943) gaat over de openbare ruimte. Hij maakt schilderijen, installaties en tekeningen over die ruimte of in de openbare ruimte. Vaak werkt Pfannenmüller in opdracht en projectgewijs. Kenmerkend voor zijn …
Lees meer

Kunstwerk: Heda 44

… is bestaand beeldmateriaal, meestal schilderijen. Lonneke de Groot is afgestudeerd in 2013 en won meteen al diverse prijzen o.a. Best of Graduates Photo Talent Award 2013 . … Lonneke de Groot … Lonneke de Groot …
Lees meer

Kunstwerk: Intimitation II

… vullen of als vierkante koppen waarin de ramen figureren als dode ogen en zwarte poorten een geopende muil vormen die voorbijgangers naar binnen zuigt. Wat er achter de gevels gebeurt, blijft …
Lees meer