… De Letse Ola Vasiljeva (1981) woont en werkt in Amsterdam en Den Haag. Ze werkt met video, sculptuur, tekeningen, … muziek, choreografie, gevonden voorwerpen en zelfs met het werk van andere kunstenaars. Vasiljeva maakt installaties, die eigenlijk meer omgevingen zijn, met een vreemde sfeer. Het werk … gemaakt van keramiek en bestaat uit drie figuren die allemaal van vorm verschillen. … Ola Vasiljeva … Ola Vasiljeva …
… In het werk van de Zwitserse Eva Fiore Kovacovsky (Bern, 1980) staan landschappen centraal. De verandering die zij meemaakte … bouwt deze landschappen op uit allerlei gebruiksvoorwerpen uit het dagelijks leven . … Eva-Fiore Kovacovsky … Eva-Fiore Kovacovsky …
… In het werk van de Zwitserse Eva Fiore Kovacovsky (Bern, 1980) staan landschappen centraal. De verandering die zij meemaakte … bouwt deze landschappen op uit allerlei gebruiksvoorwerpen uit het dagelijks leven . … Eva-Fiore Kovacovsky … Eva-Fiore Kovacovsky …
… In het werk van de Zwitserse Eva Fiore Kovacovsky (Bern, 1980) staan landschappen centraal. De verandering die zij meemaakte … bouwt deze landschappen op uit allerlei gebruiksvoorwerpen uit het dagelijks leven . … Eva-Fiore Kovacovsky … Eva-Fiore Kovacovsky …
… in plaats van dé talisman van geluk. De irrationele magie van die symboliek wordt helemaal gedevalueerd door de weergave van 337 klavertjes vier. Zo bijzonder zijn ze dus blijkbaar niet. … rather than the talisman of luck. The irrational magic of that symbolism is completely devalued by the depiction of 337 four-leaf clovers. Apparently, they aren’t so special after all. …
… is een meester in het ‘gecontroleerd loslaten’. Als hij foto’s bewerkt met verf speelt het toeval een grote rol. Hoe het pigment waar terechtkomt, hoe het wordt uitgesmeerd of niet, en hoe het opdroogt. Van Vught weet altijd precies wanneer in te grijpen. In het geval van Herbarium: op het moment dat de bloemen overgaan van herkenbare flora in abstracte …
… is een meester in het ‘gecontroleerd loslaten’. Als hij foto’s bewerkt met verf speelt het toeval een grote rol. Hoe het pigment waar terechtkomt, hoe het wordt uitgesmeerd of niet, en hoe het opdroogt. Van Vught weet altijd precies wanneer in te grijpen. In het geval van Herbarium: op het moment dat de bloemen overgaan van herkenbare flora in abstracte …
… is een meester in het ‘gecontroleerd loslaten’. Als hij foto’s bewerkt met verf speelt het toeval een grote rol. Hoe het pigment waar terechtkomt, hoe het wordt uitgesmeerd of niet, en hoe het opdroogt. Van Vught weet altijd precies wanneer in te grijpen. In het geval van Herbarium: op het moment dat de bloemen overgaan van herkenbare flora in abstracte …
… of het stippen zijn of gaten. Beslaan ze een oppervlak of geven ze een doorkijkje? In beide gevallen bieden ze de illusie van ruimte en bestaat de eigenlijke voorstelling uit leegte gevat in verf. … Piet Dieleman … Piet Dieleman …
… is een meester in het ‘gecontroleerd loslaten’. Als hij foto’s bewerkt met verf speelt het toeval een grote rol. Hoe het pigment waar terechtkomt, hoe het wordt uitgesmeerd of niet, en hoe het opdroogt. Van Vught weet altijd precies wanneer in te grijpen. In het geval van Herbarium: op het moment dat de bloemen overgaan van herkenbare flora in abstracte …