… Elli Slegten (Wijhe, 1939) laat zich inspireren in haar eigen tuinin Doesburg. Alles wat zich in die tuin en haar directe omgeving … Je kijkt daardoor niet zozeer tegen haar schilderijen aan, maar krijgt inzicht in de verhoudingen tussen het oppervlak van het schilderij en de diepte die erin is getroffen. Meestal … In ieder werk zie je de kunstzinnige fascinatie voor hoe voor- en achtergrond zich tot elkaar verhouden. In feite getuigt haar werk niet van een romantische of puur esthetische …
… In het dagelijkse bombardement van reclamebeelden, nieuwsflitsen, foto’s en filmpjes weet Thomas … zodanig uitvergroot dat je er een abstract sculptuur in gaat zien. Een pan reduceert hij tot cirkel, die in gestapelde vorm een stapel munten of een springveer wordt. Of hij duikt zo … Vorm volgt hier niet functie maar is ondergeschikt aan harmonie, ordening en onderlinge verhoudingen.* … Thomas Ankum … Thomas Ankum …
… Wouter van Riessen (Bloemendaal, 1967) woont en werkt in Amsterdam en Los Angeles. Van Riessen tekent, schildert, fotografeert, schrijft liedjes, maakt grafiek en maskers. Veel van zijn werken zijn zelfportretten, gezichtsuitdrukkingen zijn hierbij zeer belangrijk. Van Riessens zelfportretten kennen vele vormen, soms is hij alleen, soms onderdeel van een groep. In het werk Bespotting III heerst, niet alleen door de titel, een dreigende sfeer. De kleuren zwart, rood en het …
… In het dagelijkse bombardement van reclamebeelden, nieuwsflitsen, foto’s en filmpjes weet Thomas … zodanig uitvergroot dat je er een abstract sculptuur in gaat zien. Een pan reduceert hij tot cirkel, die in gestapelde vorm een stapel munten of een springveer wordt. Of hij duikt zo … Vorm volgt hier niet functie maar is ondergeschikt aan harmonie, ordening en onderlinge verhoudingen.* … Thomas Ankum … Thomas Ankum …
… In het dagelijkse bombardement van reclamebeelden, nieuwsflitsen, foto’s en filmpjes weet Thomas … zodanig uitvergroot dat je er een abstract sculptuur in gaat zien. Een pan reduceert hij tot cirkel, die in gestapelde vorm een stapel munten of een springveer wordt. Of hij duikt zo … Vorm volgt hier niet functie maar is ondergeschikt aan harmonie, ordening en onderlinge verhoudingen.* … Thomas Ankum … Thomas Ankum …
… In het dagelijkse bombardement van reclamebeelden, nieuwsflitsen, foto’s en filmpjes weet Thomas … zodanig uitvergroot dat je er een abstract sculptuur in gaat zien. Een pan reduceert hij tot cirkel, die in gestapelde vorm een stapel munten of een springveer wordt. Of hij duikt zo … Vorm volgt hier niet functie maar is ondergeschikt aan harmonie, ordening en onderlinge verhoudingen.* … Thomas Ankum … Thomas Ankum …
… De Letse fotografe Inta Ruka (Riga, 1958) woont en werkt in Riga. In haar foto's figureren mensen uit haar eigen land en dan vooral mensen uit het gebied … en gefotografeerd bij natuurlijk licht. Een jong meisje poseert in de foto Liene Livdane III, Riga in de deuropening. Haar lichte haar, jurkje en schoenen steken sterk af tegen de …
… In het dagelijkse bombardement van reclamebeelden, nieuwsflitsen, foto’s en filmpjes weet Thomas … zodanig uitvergroot dat je er een abstract sculptuur in gaat zien. Een pan reduceert hij tot cirkel, die in gestapelde vorm een stapel munten of een springveer wordt. Of hij duikt zo … Vorm volgt hier niet functie maar is ondergeschikt aan harmonie, ordening en onderlinge verhoudingen.* … Thomas Ankum … Thomas Ankum …
… Morsdood werd de schilderkunst begin jaren ’70 verklaard. Met verf op doek kon je geen nieuwe verhalen meer te vertellen volgens … Rajlich. Die gebruikt zijn kwasten niet om iets uit te beelden maar verheft het schilderen zelf tot onderwerp. De ‘fundamentele schilderkunst’ waar zijn werk toe gerekend wordt, gaat over … en gebaar. En hij is de grootste vakman van de stroming, die met veel gevoel voor materie en verhoudingen de verf over zichzelf laat vertellen. … Tomas Rajlich … Tomas Rajlich …
… Thomas Rajlich (1940) is een Tsjechisch/Nederlandse kunstenaar en woont en werkt in Den Haag. In zijn werk streeft Rajlich naar een 'volkomen illusieloosheid'. Vrijwel alles aan … Rajlich. Die gebruikt zijn kwasten niet om iets uit te beelden maar verheft het schilderen zelf tot onderwerp. De ‘fundamentele schilderkunst’ waar zijn werk toe gerekend wordt, gaat over … en gebaar. En hij is de grootste vakman van de stroming, die met veel gevoel voor materie en verhoudingen de verf over zichzelf laat vertellen. … Tomas Rajlich … Tomas Rajlich …