Kunstwerk: Loflied aan een Ierse Antoinette III

Poen de WijsPoen de Wijs
Lees meer

Kunstwerk: De derde van de vier fasen

Poen de WijsPoen de Wijs
Lees meer

Kunstwerk: Loflied aan Ierse Antoinette

Poen de WijsPoen de Wijs
Lees meer

Kunstenaar: Poen de Wijs

Poen de Wijs
Lees meer

Kunstwerk: Het doodsviooltje

… Expressie, herkenbaar handschrift, in beeld gestolde emotie. Fons Haagmans heeft er een uitgesproken hekel aan. Voor hem is een beeld een teken dat verwijst naar een idee. Daarom geeft hij ze ook weer zwevend in een leeg vlak. De context van een zwaard of …
Lees meer

Kunstwerk: Head II

… Komang Suaka (Bali, Indonesie, 1967) studeerde af aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag in 1998. De basis van zijn … hoe Suaka ronde vormen en spiralen gebruikt heeft om juist een groter symbool te vormen dat verwijst naar de eenheid en verbondenheid die met het huwelijk geassocieerd worden. Komang Suaka …
Lees meer

Kunstwerk: Piepschuimblokken boven Italiaans landschap

… Het werk van Urs Pfannenmüller (Basel, 1943) gaat over de openbare ruimte. Hij maakt schilderijen, installaties en tekeningen over die ruimte of in de openbare ruimte. Vaak werkt Pfannenmüller in opdracht en projectgewijs. Kenmerkend voor zijn schilderijen zijn de felle kleuren die hij gebruikt en het wat …
Lees meer

Kunstwerk: De elagante anjer

… Expressie, herkenbaar handschrift, in beeld gestolde emotie. Fons Haagmans heeft er een uitgesproken hekel aan. Voor hem is een beeld een teken dat verwijst naar een idee. Daarom geeft hij ze ook weer zwevend in een leeg vlak. De context van een zwaard of …
Lees meer

Kunstwerk: De elegante anjer

… Expressie, herkenbaar handschrift, in beeld gestolde emotie. Fons Haagmans heeft er een uitgesproken hekel aan. Voor hem is een beeld een teken dat verwijst naar een idee. Daarom geeft hij ze ook weer zwevend in een leeg vlak. De context van een zwaard of …
Lees meer

Kunstwerk: Marriage

… Komang Suaka (Bali, Indonesie, 1967) studeerde af aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag in 1998. De basis van zijn … hoe Suaka ronde vormen en spiralen gebruikt heeft om juist een groter symbool te vormen dat verwijst naar de eenheid en verbondenheid die met het huwelijk geassocieerd worden. Komang Suaka …
Lees meer