aankoop Risk Hazekamp

16 november 2018

In de tentoonstelling, Social Dissolution of the West, richtte Hazekamp deze keer haar aandacht op het volgende. Middels analoge fotografie, muurschilderingen, installaties en archiefmateriaal vertelt ze het verhaal van haar oom en tante, die elkaar leerden kennen toen ze in 1968 beiden deelnamen aan de Olympische Spelen – hij als roeier van de Holland Acht, zij als schoonspringer. Die Spelen kenden een luguber randje – tien dagen voor de openingsceremonie eindigden studentenprotesten in een bloedbad, waarbij honderden mensen om het leven kwamen. Hazekamp reisde naar Mexico-Stad en mixt in de expositie die twee gegevens. Ze plukte beelden uit het familiealbum en combineerde dat met nieuw beelden, soms zelfs in één foto. Ze timmerde haar eigen Olympische erepodium in elkaar en ging aan de slag met manshoge cyanotypieën, foto’s die ontstaan door voorwerpen rechtstreeks op papier te leggen. 

Uit NRC Handelsblad, 23 oktober 2018, Rianne van Dijck

REAGEER

Laat hier je reactie achter. Het formulier wordt verstuurd als alle velden zijn ingevuld.