… en de kunstgeschiedenis. Zelf zegt Krikhaar over zijn werken het volgende: Ik toon het moment waarop je gaat … helemaal te plaatsen. In het schilderij The Amity verwijst hij naar de grote zeeslagen uit degeschiedenis en kunstgeschiedenis. Europeanen als zeevaarders verwikkeld in oorlogen, en het …
… Rens Krikhaar (Apeldoorn, 1982) woont en werkt in Den Haag. Inspiratie voor zijn werken vindt Krikhaar in zijn eigen ervaringen, maar ook in degeschiedenis en de kunstgeschiedenis. Zelf zegt Krikhaar over zijn werken het volgende: Ik toon …
… Diederik Gerlach (1956) verwijst in zijn schilderijen regelmatig naar het verleden. Hij put daarbij … van afbeeldingen uit oude reis- en reclamefolders en fotoalbums maar citeert ook uit de kunstgeschiedenis, met name de Duitse Romantiek. Na een zorgvuldig proces van formeren en deformeren … herinneringen. Er is eerder sprake van een sublimatie van het verleden, hij creëert als het ware geheel nieuwe herinneringen die autobiografisch zouden kunnen zijn. … Diederik Gerlach … …
… In het werk van Femmy Otten (Amsterdam, 1981) zijn een aantal terugkerende thema's, zo staan de klassieke werkwijzen van beeldhouw- en de schilderkunst centraal, maar … een onderwerp dat vaak in Ottens werk te zien is. Zelf zegt ze over haar werk: 'Ik leg als het warede geheugenstructuur bloot van het hout waarmee ik werk. Ik voeg de legenden van mijn geheugen samen met de diepgang van degeschiedenis waarmee we nog vertrouwd zijn.' Op de tekening Waiting for the last portrait zien …
… In het geheugen van José de Bruin vloeien haar familiegeschiedenis en beelden van de natuur – vooral ongerepte oerbossen – in elkaar over. Cultuur en … van het leven maar moet uiteindelijk toch het hoofd buigen. Alle ordenende rasters en rechte lijnen ten spijt breekt het grillige en organische overal doorheen. En daarmee ook de …
… In het werk van Femmy Otten (Amsterdam, 1981) zijn een aantal terugkerende thema's, zo staan de klassieke werkwijzen van beeldhouw- en de schilderkunst centraal, maar … een onderwerp dat vaak in Ottens werk te zien is. Zelf zegt ze over haar werk: 'Ik leg als het warede geheugenstructuur bloot van het hout waarmee ik werk. Ik voeg de legenden van mijn geheugen samen met de diepgang van degeschiedenis waarmee we nog vertrouwd zijn.' De keuze om een enorme zakdoek als onderwerp te …
… ‘Anything goes!’, was de strijdkreet in de tijd dat Harald Vlugt artistiek volwassen werd. Stijlen mengen, citeren uit de kunstgeschiedenis of zelfs regelrecht jatwerk, goede en slechte smaak combineren, hoge en lage kunst door elkaar klutsen. Vlugt deed en doet het met …