… Reinoud van Vught is een meester in het ‘gecontroleerd loslaten’. In elk medium waarin hij werkt – zoals schilderen, … fotograferen en tekenen – speelt het toeval een grote rol. Hoe het pigment waar terechtkomt, hoe het wordt uitgesmeerd of niet, en hoe het opdroogt. Van Vught weet altijd precies … maakt Van Vught optimaal gebruik van de vloeibare kwaliteit van verf. Door de verf in lagen aan te brengen, vervolgens uit te smeren en erin te krassen, ontstaat een levendige wirwar van …
… Reinoud van Vught is een meester in het ‘gecontroleerd loslaten’. Als hij foto’s bewerkt met verf speelt het toeval een grote rol. Hoe het pigment waar terechtkomt, hoe het wordt uitgesmeerd of niet, en hoe het opdroogt. Van Vught weet altijd precies wanneer in te grijpen. In het geval van Herbarium: op het moment dat de bloemen overgaan van herkenbare flora in abstracte kleurvlekken. Zo laat hij ze stollen in de tijd en in een …
… Dominique Teufen (Davos, Switzerland, in 1975) componeert met allerhande materialen die ze tegenkomt in het dagelijks leven en met haar kopieermachine …
… In haar ‘botanische martelkamer’ stelt Lisa van Casand haar verzameling kamerplanten bloot aan stressvolle omstandigheden: gif, kokend water, vuur, azijn en – zoals in dit geval – zoutzuur. Met een speciale camera legt ze de schrikreactie vast die tot uiting komt in fluorescerend en voor het blote oog onzichtbaar chlorofyl. Deze combinatie van …
… Reinoud van Vught is een meester in het ‘gecontroleerd loslaten’. Als hij foto’s bewerkt met verf speelt het toeval een grote rol. Hoe het pigment waar terechtkomt, hoe het wordt uitgesmeerd of niet, en hoe het opdroogt. Van Vught weet altijd precies wanneer in te grijpen. In het geval van Herbarium: op het moment dat de bloemen overgaan van herkenbare flora in abstracte kleurvlekken. Zo laat hij ze stollen in de tijd en in een …
… Reinoud van Vught is een meester in het ‘gecontroleerd loslaten’. Als hij foto’s bewerkt met verf speelt het toeval een grote rol. Hoe het pigment waar terechtkomt, hoe het wordt uitgesmeerd of niet, en hoe het opdroogt. Van Vught weet altijd precies wanneer in te grijpen. In het geval van Herbarium: op het moment dat de bloemen overgaan van herkenbare flora in abstracte kleurvlekken. Zo laat hij ze stollen in de tijd en in een …
… Het werk van Tanya Vogelzang (Den Haag 1970) is een combinatie van fotografie, installatie en beeldhouwkunst.Vogelzang probeert door haar gefotografeerde constructies van papier een verhaal te vertellen van de wereld om … heeft geconstrueerd en gefotografeerd. Door middel van toevoeging en daarna deductie, komt zij tot haar beelden. In het werk "I wold not be in a folis paradyce" kijk je als …
… In haar ‘botanische martelkamer’ stelt Lisa van Casand haar verzameling kamerplanten bloot aan stressvolle omstandigheden: gif, kokend water, vuur, azijn en – zoals in dit geval – zoutzuur. Met een speciale camera legt ze de schrikreactie vast die tot uiting komt in fluorescerend en voor het blote oog onzichtbaar chlorofyl. Deze combinatie van …
… Reinoud van Vught is een meester in het ‘gecontroleerd loslaten’. Als hij foto’s bewerkt met verf speelt het toeval een grote rol. Hoe het pigment waar terechtkomt, hoe het wordt uitgesmeerd of niet, en hoe het opdroogt. Van Vught weet altijd precies wanneer in te grijpen. In het geval van Herbarium: op het moment dat de bloemen overgaan van herkenbare flora in abstracte kleurvlekken. Zo laat hij ze stollen in de tijd en in een …
… De Cubaanse kunstenaar Douglas Perez Castro (Cienfuegos, Cuba, 1972) brengt op zeer diverse manieren in zijn schilderijen een politieke boodschap naar voren. In dit werk komt de dubbelzinnigheid van propaganda naar voren. Met de titel Criminaliteit en versiering …