… Expressie, herkenbaar handschrift, in beeld gestolde emotie. Fons Haagmans heeft er een uitgesproken hekel aan. Voor hem is een beeld een teken dat verwijst naar een idee. Daarom geeft hij ze ook weer zwevend in een leeg vlak. De context van een zwaard of …
… Het werk van Urs Pfannenmüller (Basel, 1943) gaat over de openbare ruimte. Hij maakt schilderijen, installaties en tekeningen over die ruimte of in de openbare ruimte. Vaak werkt Pfannenmüller in opdracht en projectgewijs. Kenmerkend voor zijn schilderijen zijn de felle kleuren die hij gebruikt en het wat …
… Expressie, herkenbaar handschrift, in beeld gestolde emotie. Fons Haagmans heeft er een uitgesproken hekel aan. Voor hem is een beeld een teken dat verwijst naar een idee. Daarom geeft hij ze ook weer zwevend in een leeg vlak. De context van een zwaard of …
… een rol in zijn werk. Nijburg verbindt in zijn werk 'religie, mythologie, strips, sprookjes en de maatschappelijke actualiteit tot een duizelingwekkende kosmologie'. De titel van het werk Calvary verwijst naar de plek waar Jezus gekruizigd zou zijn. Nijburg maakt in zijn schilderij van deze …
… Expressie, herkenbaar handschrift, in beeld gestolde emotie. Fons Haagmans heeft er een uitgesproken hekel aan. Voor hem is een beeld een teken dat verwijst naar een idee. Daarom geeft hij ze ook weer zwevend in een leeg vlak. De context van een zwaard of …
… De schilderijen van Dimitar Genchev (Bulgarije 1985) zijn tegelijkertijd hyperrealistisch en obscuur. Door alledaagse observaties doormiddel van een breed scala aan verfijnde schildertechnieken aan te passen, en door te spelen met … in nagenoeg tastbare, drie-dimensionale ruimten. Deze zijn even wonderlijk als dat zij het bewijs zijn van de schilderkunstige vaardigheid van de kunstenaar. … Dimitar Genchev … Dimitar …