… overblijfselen van de industriële cultuur waren de bevoorrechte onderwerpen van Bernd en Hilla Becher , die hun stempel drukten op verscheidene generaties succesvolle Duitse kunstfotografen. … Bernd & Hilla Becher … Bernd & Hilla Becher …
… oeuvre zie je dan ook veel huizen, interieurs, auto s, koelkasten en allerhande voorwerpen. De titel van het kunstwerk is onderdeel van de ervaring van het kunstwerk. Het gebak dat te zien is … gemaakt voor de bewoners van Spuzzum. Vandervoort speelt met de kennis die je krijgt door een titel, een schilderij van een interieur krijgt bijvoorbeeld een compleet andere betekenis zodra daar de titel Crime Scene aan gegeven zou zijn. … Hein Vandervoort … Hein Vandervoort …
… Het schilderij Peranakan shelter (China) lijkt bij de eerste aanblik slechts een chinees bouwwerk. Wanneer je wat langer kijkt is het bouwwerk eerder een soort kostuum waarin een man zich schuilhoudt. … Mella Jaarsma … Mella …
… een van de belangrijkste vertegenwoordigers van de 'fundamentele schilderkunst'. Het schilderij ZonderTitel bestaat slechts uit de kleur roze. … Tomas Rajlich … Tomas Rajlich …
… 'onmenselijk glimmend alsof een laagje plastic over hen is uitgegoten'. In het schilderij ZonderTitel is slechts het ontklede onderlichaam van een liggende vrouw op de grond te zien. Door haar …
… voor haar werk is het gebruik van softfocus en ook de natuur is een terugkerend thema. De foto zondertitel uit 2006 laat de weerspiegeling zien van bomen en struiken in een vennetje in het bos. …
… Groot werkt veel met felle kleuren en gebruikt vaak grote vormen in zijn werk. Het schilderij ZonderTitel is echter in zwart/wit, de ronde vormen zijn in rijen van vijf naast elkaar …
… voor haar werk is het gebruik van softfocus ook de natuur is een terugkerend thema.. Op de foto zondertitel uit 2006 is een enorme Fuchsiastruik zien. Sinds 2007 in de collectie kunstuitleen Den …
… en later zo nodig aan te passen en te bewerken ontstaat er een mooi reliëf. In het schilderij Zondertitel (Speed along German Reichsautobahnen) kijkt de toeschouwer vanuit een duistere ruimte door …