… { ;;;;} Halverwege de jaren 90 wordt Zandvliet bekend met schilderijen van alledaagse voorwerpen zoals haarspelden, een autospiegeltje of een fototoestel.In 1994 wint … negentig verruilt hij het realisme voor landschappen. Deze landschappen zijn abstract en hebben vaak geen horizon. Zandvliet is een schilder pur sang en staat voor hem het schilderen als …
… Van een afstand beschouwd, lijkt dit werk van Carolien Stikker een weerspiegeling van zon- of … aan kan geven. From a distance, this work by Carolien Stikker seems to be a reflection of sunlight or moonlight on water in a landscape. But looking closely one can discern the silhouettes …
… Een Noord-Europees landschap is voor Martin Effert nooit een neutraal decor, hoe lieflijk het ook oogt. Er zijn altijd sporen te vinden van kwalijk menselijk handelen, zoals resten van loopgraven of concentratiekampen. In het licht … human activity are always present—such as remnants of trenches or concentration camps. In light of the far-right appropriation of the untouched forest as a nationalist symbol, even the …
… Tot het vroegste gereedschap van de mens behoren de vuurstenen die tegen elkaar werden geslagen om een vonk te maken. Het … de etensbereiding en liet onze voorouders communiceren met rooksignalen. De smartphone met zijn zaklamp, bestelapps en social media kan worden gezien als de hedendaagse opvolger van die … used by humans were flint stones struck together to create a spark. Fire provided warmth and light, improved food preparation, and allowed our ancestors to communicate through smoke …
… De Indonesische Bunga Jeruk (1972) maakt schilderijen en keramieke sculpturen waarin haar afkomst goed zichtbaar is. Ook dieren zijn een terugkerend thema in het werk vanJeruk, ze schildert deze vaak in combinatie met kinderen. Het werk Social light oogt juist zeer westers, niet alleen de vrouw in het portret maar ook de manier waarop …
… (Düsseldorf, 1965) woont en werkt in Maastricht. Het landschap staat centraal in het werk van Effert. Kenmerkend voor deze landschapsfoto's is dat hij altijd probeert het in het ingrijpen van de mens te laten zien of dat niet op de een of andere … naar alle waarschijnlijkheid neutrale stukken land die we dagelijks kruisen of negeren, hebben een verhevigde, op het gevoel werkende waarde gekregen.' Op de foto Rots is een rots te zien …
… imaginary landscapes. She carefully builds up the image, plays with volumes and varies the lighting by adjusting the copier lid to be more open or closed. She does not reproduce a preconceived image …