Kunstwerk: Kronstadt 6

… Zelf zegt Tatyana Yassievich (St. Petersburg, Rusland, 1968) het volgende over haar werk: 'Ik schilder de mensen zelf niet, maar ik schilder de openbare plaatsen waar ze met honderden doorheen gaan, hun emoties en zorgen met zich … de menselijke figuur op vrijwel al haar werken. De interieurs zijn verlaten, maar door openstaande deuren of ramen lijkt het net alsof de persoon zojuist weg is gelopen en elk moment …
Lees meer

Kunstwerk: Kronstadt 4

… Zelf zegt Tatyana Yassievich (St. Petersburg, Rusland, 1968) het volgende over haar werk: 'Ik schilder de mensen zelf niet, maar ik schilder de openbare plaatsen waar ze met honderden doorheen gaan, hun emoties en zorgen met zich … de menselijke figuur op vrijwel al haar werken. De interieurs zijn verlaten, maar door openstaande deuren of ramen lijkt het net alsof de persoon zojuist weg is gelopen en elk moment …
Lees meer

Kunstwerk: Kronstadt 2

… Zelf zegt Tatyana Yassievich (St. Petersburg, Rusland, 1968) het volgende over haar werk: 'Ik schilder de mensen zelf niet, maar ik schilder de openbare plaatsen waar ze met honderden doorheen gaan, hun emoties en zorgen met zich … de menselijke figuur op vrijwel al haar werken. De interieurs zijn verlaten, maar door openstaande deuren of ramen lijkt het net alsof de persoon zojuist weg is gelopen en elk moment …
Lees meer

Kunstwerk: Kronstadt 5

… Zelf zegt Tatyana Yassievich (St. Petersburg, Rusland, 1968) het volgende over haar werk: 'Ik schilder de mensen zelf niet, maar ik schilder de openbare plaatsen waar ze met honderden doorheen gaan, hun emoties en zorgen met zich … de menselijke figuur op vrijwel al haar werken. De interieurs zijn verlaten, maar door openstaande deuren of ramen lijkt het net alsof de persoon zojuist weg is gelopen en elk moment …
Lees meer

Kunstwerk: Kronstadt 3

… Zelf zegt Tatyana Yassievich (St. Petersburg, Rusland, 1968) het volgende over haar werk: 'Ik schilder de mensen zelf niet, maar ik schilder de openbare plaatsen waar ze met honderden doorheen gaan, hun emoties en zorgen met zich … de menselijke figuur op vrijwel al haar werken. De interieurs zijn verlaten, maar door openstaande deuren of ramen lijkt het net alsof de persoon zojuist weg is gelopen en elk moment …
Lees meer

Kunstwerk: Kronstadt 1

… Zelf zegt Tatyana Yassievich (St. Petersburg, Rusland, 1968) het volgende over haar werk: 'Ik schilder de mensen zelf niet, maar ik schilder de openbare plaatsen waar ze met honderden doorheen gaan, hun emoties en zorgen met zich … de menselijke figuur op vrijwel al haar werken. De interieurs zijn verlaten, maar door openstaande deuren of ramen lijkt het net alsof de persoon zojuist weg is gelopen en elk moment …
Lees meer

Kunstwerk: Luchtbellen

… Karin van Dam (1959) is bekend om haar installaties. Ze ziet haar installaties als ruimtelijke tekeningen, de toeschouwer kan als het ware door de tekening heen lopen. De grote installaties worden steeds voorbereid in tekeningen op klein formaat. In de foto Luchtbellen proberen mensen over het water te lopen terwijl ze zich in een grote opgeblazen plastic bol bevinden. Dit werk is sinds 2006 …
Lees meer

Kunstwerk: Heather

… In haar ‘botanische martelkamer’ stelt Lisa van Casand haar verzameling kamerplanten bloot aan stressvolle omstandigheden: gif, kokend water, vuur, azijn en – zoals in dit geval … en voor het blote oog onzichtbaar chlorofyl. Deze combinatie van wetenschap en kunst opent de deur naar een onvermoede wereld en communicatie met andere levensvormen. Voor dit werk … fluorescent chlorophyll that is invisible to the naked eye. This fusion of science and art opens the door to an unexpected world and a form of communication with other life forms. For …
Lees meer

Kunstwerk: Piepschuimblokken boven Italiaans landschap

… Het werk van Urs Pfannenmüller (Basel, 1943) gaat over de openbare ruimte. Hij maakt schilderijen, installaties en tekeningen over die ruimte of in de openbare ruimte. Vaak werkt Pfannenmüller in opdracht en projectgewijs. Kenmerkend voor zijn …
Lees meer

Kunstwerk: Kariatide 1994

… Eduard Wind (Kampen, 1947) is een beeldhouwer die afstudeerde aan de Vrije Academie in Den Haag en later in … Emily Dickinson (2002) een goed voorbeeld is. De sculptuur bestaat uit verschillende soorten openingen – waarvan sommigen doen denken aan sleutelgaten - die samen een groter geheel vormen. … which “Emily Dickinson” (2002) is a good example. The sculpture consists of different types of openings - some of which are reminiscent of keyholes - that together form a larger whole. Wind's …
Lees meer