… in zijn werk vaak bestaande, afgedankte materialen en geeft deze een nieuw leven als kunstobject of meubel. Het vroege werk Zonder Titel (1994) is een collage waarin verschillende simplistische vormen verwijzen naar herkenbare objecten zoals een trechter en een spiraal. De vormen zijn gereduceerd tot hun meest essentiële … often reuses existing, discarded materials in his work and gives them a new life as an art object or piece of furniture. The early work Zonder Titel (1994) is a collage in which various …
… Het werk Objects are notes is onderdeel van het eindexamenwerk van Lorena van Bunningen (Ecuador, Quito … van haar dagelijkse omgeving. Zij plaatst alledaagse dingen in een andere context waardoor het object een nieuwe betekenis krijgt. Dit werk is in 2016 verworven voor de collectie van …
… persoonlijk. Juist in die samenhang met eigen logica bewijst Geene zich als iets anders dan een objectief wetenschapper en komt het aan op intuïtie, associatie en, jawel, geluk.* At first … in this connection with her own logic that Geene proves herself to be something other than an objective scientist, relying instead on intuition, association, and yes, luck. … Anne Geene … …
… af. Maar wel aan de wortelkluit, die perfect de vorm echoot van de vaas, het ultieme cultuurobject. De afzonderlijke werken dragen data als titel die de precisie verraden van een … see it in the root system, which perfectly echoes the shape of the vase—the ultimate cultural object. Each individual work is titled with a date, revealing the precision of a collector …
… richtte hij in de jaren 60 de Nulgroep op, die zich afzette tegen Cobra en streefde naar een objectieve kunst, die van elke emotionele waarde werd ontdaan en waarin de aanwezigheid van de … het nooit.” Jan Schoonhoven (Delft, 1914 – 1994) studied from 1930 to 1934 at the Royal Academy of Fine Arts in The Hague. Together with the artists Armando, Henk Peeters and Jan Henderikse, he founded the Nulgroep in the 1960’s, which opposed Cobra and strived for an objective art, which was stripped of any emotional value and in which the presence of the artist …
… en hout. Hij vergroot, verkleint en desorganiseert, net zo lang als het duurt tot zijn startobject begint te 'swingen' zoals de kunstenaar het noemt. Adam Colton (Manchester, 1957) plays … and wood. He enlarges, shrinks and disorganises, just as long as it takes for his starting object to start 'swing', as the artist calls it. … Adam Colton … Adam Colton …