… in 1911, Louise Bourgeois was raised by parents who ran a tapestry restoration business. A gifted student, she also helped out in the workshop by drawing missing elements in the scenes depicted on the tapestries. During this time, her father carried on an affair with Sadie Gordon … in psychoanalysis. Then, in 1964, for an exhibition after a long hiatus, Bourgeois presented strange, organically shaped plaster sculptures that contrasted dramatically with the totemic …
… verbonden zijn met de ruimte waarbinnen zij zich bevindt.' Bepaalde ruimtes en plekken in de stedelijke omgeving roepen bij Sleeuwits 'een conflicterend gevoel op'. Haar werk is een een verbeelding van haar 'persoonlijk stedelijk gevoel'. Op de foto Interior no. 24 is een lichte ruimte te zien waarin met zwarte … is voorzien van een soort geel gekleurde tape waardoor deze direct opvalt. Sleewits zoekt in stedelijke ruimtes, zowel interieur als exterieur, naar beelden die zowel een magische schoonheid …
… 1951 volgde ze lessen in het atelier van Ossip Zadkine. Een jaar later werd haar werk in het Stedelijk Museum in Amsterdam getoond. In de jaren 50 en 60 werden in verschillende steden beelden van haar geplaatst, zoals De Gek in Amstelveen (1951), Denker in Utrecht (1955), … (1964) en Vogels en vissen in Rotterdam (1965). In 1994 werd ze in een catalogus van het Stedelijk Museum genoemd als lid van de ‘Experimentele Groep in Holland’; iets wat door Corneille …
… 1951 volgde ze lessen in het atelier van Ossip Zadkine. Een jaar later werd haar werk in het Stedelijk Museum in Amsterdam getoond. In de jaren 50 en 60 werden in verschillende steden beelden van haar geplaatst, zoals De Gek in Amstelveen (1951), Denker in Utrecht (1955), … (1964) en Vogels en vissen in Rotterdam (1965). In 1994 werd ze in een catalogus van het Stedelijk Museum genoemd als lid van de ‘Experimentele Groep in Holland’; iets wat door Corneille …
… Het stedelijk gebied staat centraal in de foto's van Hans Wilschut (1966). Wilschut werkt niet in … lijn in te ontdekken is. Op de grens van het publieke en private domein rond rafelranden van steden onderzoekt Wilschut de plekken waar veranderingen samenkomen en zichtbaar worden. Thema's … the increase in tourism, the shift of world economies and demographic growth, are highlighted in a personal way in extremely precise and self-contained photographs. … Hans Wilschut … …
… 1951 volgde ze lessen in het atelier van Ossip Zadkine. Een jaar later werd haar werk in het Stedelijk Museum in Amsterdam getoond. In de jaren 50 en 60 werden in verschillende steden beelden van haar geplaatst, zoals De Gek in Amstelveen (1951), Denker in Utrecht (1955), … (1964) en Vogels en vissen in Rotterdam (1965). In 1994 werd ze in een catalogus van het Stedelijk Museum genoemd als lid van de ‘Experimentele Groep in Holland’; iets wat door Corneille …
… 1951 volgde ze lessen in het atelier van Ossip Zadkine. Een jaar later werd haar werk in het Stedelijk Museum in Amsterdam getoond. In de jaren 50 en 60 werden in verschillende steden beelden van haar geplaatst, zoals De Gek in Amstelveen (1951), Denker in Utrecht (1955), … (1964) en Vogels en vissen in Rotterdam (1965). In 1994 werd ze in een catalogus van het Stedelijk Museum genoemd als lid van de ‘Experimentele Groep in Holland’; iets wat door Corneille …
… electrodes. The artist, who feels a kinship with the conceptual masters of the 1960s, experimented with a new material for this. She had the plastic casings of old computer monitors ground down and remelted so the recycled material could be used in a 3D printer. The slightly yellowed white of the …
… De Civitates Orbis Terrarum dateert van 1572 en is daarmee een van de eerste stedenatlassen van Europa. Het in kaart brengen van steden was toen het werk van kunstenaars in plaats van wetenschappers. Marinus Boezem verwerkt …
… De Civitates Orbis Terrarum dateert van 1572 en is daarmee een van de eerste stedenatlassen van Europa. Het in kaart brengen van steden was toen het werk van kunstenaars in plaats van wetenschappers. Marinus Boezem verwerkt …