… als Japan. Hij verstaat er niemand, teksten zijn onleesbaar en niemand begrijpt hem. Van een afstandje observeren is het enige dat overblijft. Maar dat doet hij extra intensief, met scherp oog … er gewoon. Koen Vermeule (Goes, 1965) prefers to be in a country like Japan. He doesn't understand anyone, texts are illegible and no one understands him. Observing from a distance is the only thing that’s left over. And he does that with …
… In haar ‘botanische martelkamer’ stelt Lisa van Casand haar verzameling kamerplanten bloot aan stressvolle omstandigheden: gif, kokend water, vuur, azijn en – zoals in dit geval – zoutzuur. Met een speciale … afstudeerder van de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunst in Den Haag. In her ‘botanical torture chamber,’ Lisa van Casand exposes her collection of houseplants to stressful …
… Het werk van Tanya Vogelzang (Den Haag 1970) is een combinatie van fotografie, installatie en … gefotografeerde constructies van papier een verhaal te vertellen van de wereld om ons heen. Tanya Vogelzang bouwt haar werken op met de computer, nadat zij op schaal de rekwisieten voor … en de grijstinten van de foto in plaats van iets paradijselijks, haast iets treurigs. … Tanya Vogelzang … Tanya Vogelzang …
… Tanja Smit (1961) heeft een fascinatie voor beeld en tekst. In haar beeldende werk looft ze … een nieuwe manieren van kijken. Het schilderij Zonder Titel (Veilhead) doet in de eerste instantie denken aan een tekenfilmfiguur of stripheld. De manier waarop Smit deze figuur heeft … grote ogen, vreemde neus en rare blik maken dat de figuur komisch is om naar te kijken. … Tanja Smit … Tanja Smit …
… onder te dompelen in een vaalblauwe kleur. Die koelt ons sentiment af en schept genoeg afstand om te zien dat het landschap behoorlijk wat sporen draagt van de mensen die wij in onze … For many, nature is an idyllic place, pure and untouched. Especially when we are not standing in the middle of that nature, looking for an ANWB way-finder stone or being annoyed by … his landscapes in a faded blue colour. This cools down our sentiment and creates enough distance to see that the landscape bears quite a few traces of the people we have erased from our …
… onder te dompelen in een vaalblauwe kleur. Die koelt ons sentiment af en schept genoeg afstand om te zien dat het landschap behoorlijk wat sporen draagt van de mensen die wij in onze … For many, nature is an idyllic place, pure and untouched. Especially when we are not standing in the middle of that nature, looking for an ANWB way-finder stone or being annoyed by … his landscapes in a faded blue colour. This cools down our sentiment and creates enough distance to see that the landscape bears quite a few traces of the people we have erased from our …
… Lijnen, vormen en kleuren komen grotendeels intuïtief tot stand in het werk van Charlotte le Fèvre (Haarlem, 1954). De spontaan ontstane composities en vormen bevatten subtiele verwijzingen naar de wereld om ons heen, maar … are largely intuitively created in the work of Charlotte le Fèvre (Haarlem, 1954). The spontaneously created compositions and forms contain subtle references to the world around us, but …
… no. 1 is een kastje met daarin vier kleine doosjes met een antenne en knopjes. Het lijken afstandsbedieningen te zijn die je gebruikt om op afstand bommen tot ontploffing te brengen. Hopeloos ouderwets natuurlijk, maar toch heeft het wel de schijn van onheil. De afstandsbedieningen worden hier meer als artefact tentoongesteld, als fascinatie voor een tijd die …
… onder te dompelen in een vaalblauwe kleur. Die koelt ons sentiment af en schept genoeg afstand om te zien dat het landschap behoorlijk wat sporen draagt van de mensen die wij in onze … For many, nature is an idyllic place, pure and untouched. Especially when we are not standing in the middle of that nature, looking for an ANWB way-finder stone or being annoyed by … his landscapes in a faded blue colour. This cools down our sentiment and creates enough distance to see that the landscape bears quite a few traces of the people we have erased from our …
… doet deze menhir niet onder voor de zwarte monoliet uit de film 2001: A Space Odyssey van Stanley Kubrick. Mensen zijn in het begin van deze 60’s filmklassieker nog holbewoners als het … of years of evolution—into Homo sapiens, the humans we are today. As a fossil from that distant era, The Menhir of Lake Hope No. 2 by artist duo V&B bears the traces of our beginnings. With its mysterious presence, this menhir rivals the black monolith from Stanley Kubrick’s film 2001: A Space Odyssey. In the opening of this 60s film classic, humans are …